Ryzyko prawne w przedsiębiorstwie.

Ryzyko prawne można określić jako prawdopodobieństwo poniesienia strat materialnych i niematerialnych w wyniku błędnego lub zbyt późnego opracowania bądź uchwalenia regulacji prawnych ich niestabilności zmian w orzecznictwie, czy też niekorzystnego rozstrzygnięcia spraw spornych przez ograny administracji publicznej.

Ryzyko prawne – podejście.

Zarządzanie ryzykiem opiera się na stałym jego szacowaniu. Analiza prawdopodobieństwa wystąpienia danego zagrożenia i jego skutków, czyli wysokości potencjalnej straty pozwala określić, czy dany poziom ryzyka jest dla nas akceptowalny. Jeśli zarząd firmy uzna, że ryzyko jest zbyt duże, wówczas należy podjąć działania mające na celu jego ograniczenie. Polegają one m.in. na stałym podnoszeniu kwalifikacji zawodowych oraz poziomu wiedzy pracowników w tym zakresie, tworzenie odpowiednich procedur wewnętrznych systemów zabezpieczeń prawnych, wzorów umów oraz korzystanie z profesjonalnej obsługi prawnej. W ograniczaniu ryzyka pomagają również ubezpieczenia przed skutkami błędów i nieprzewidzianych zdarzeń gospodarczych, a także stały monitoring zmian legislacyjnych.