Budowa startupu

Budowa startupu – na co zwrócić uwagę?

Przedsiębiorcy tworzący przedsięwzięcia biznesowe od podstaw (budowa startupu) popełniają wiele błędów, które mogą skutkować porażką. Kiedy pojawia się pomysł na biznes i myśli o jego zrealizowaniu, warto uświadomić sobie, że budowa startupu powinna być procesem przemyślanym, złożonym z następujących etapów:

Poszukiwanie – ten etap to szukanie odpowiedniego modelu biznesowego. To czas na testowanie różnych rozwiązań i w razie potrzeby poprawianie ich. Często okazuje się bowiem, że pewne działania odnoszą porażkę i konieczne jest znalezienie innego rozwiązania.

Rozpoznanie rynku to moment, aby przetestować na rynku, wizję biznesową założycieli. W tym celu konieczna jest konfrontacja planowanych cech produktu z oczekiwaniami klientów.

Weryfikacja rynku – na tym etapie prowadzone są testy produktu na większą skalę. Ich celem jest sprawdzenie, czy planowane przedsięwzięcie ma szansę osiągnąć odpowiednią skalę zapewniającą zysk na zakładanym poziomie.

Tworzenie bazy klientów na tym etapie już wiadomo jak pozyskiwać klientów, więc uruchomione zostają środki finansowe na działania mające na celu wykreowanie popytu u docelowych odbiorców produktu.

Budowanie firmy – w momencie, gdy udaje się wypracować skalowany i powtarzalny model biznesowy start-up staje się działającym przedsiębiorstwem.